Blondie

Uffda.

CD: Blondie-comebacket for noen år siden, «No Exit», holdt forbausende jevnt og godt nivå. Så ikke med denne oppfølgeren.

Vi får en veldig bra og en helt ok låt, og ellers en serie sanger som i grunnen bare skitner til New York-bandets utmerkede rykte og høyst fortjente inspiratorstatus.

La oss ta det beste først, for gamle dagers skyld: Singelen «Good Boys» er låta som alene kommer til å selge «The Curse Of Blondie». Kjølig, ultracool og sensuell diskopop som igler seg inn på electrosamtida på frekt vis, og hvor Debbie Harry-vokalen er produsert på en slik måte at man skulle tro dama var 28 og ikke 58. Den helt ok låta heter forresten «Golden Rod» , en trivelig tur tilbake til gamle new wave-jaktmarker.

Resten er bare trist, og derfor må Blondie mer enn gjerne kjøre et skamløst «greatest hits»-sett når de kommer til Oslo i slutten av måneden.