Bond på coveret

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Denne helga har den nye James Bond-filmen sin tradisjonsrike, kongelige verdenspremiere i London. Du må likevel vente til januar, fordi det mektige produksjonsselskapet EON (Everything Or Nothing) vil unngå altfor sterk konkurranse av «Harry Potter» og «Ringenes herre». Selv Bond har sine overmenn, 48 år etter at han entret arenaen i Ian Flemings roman «Casino Royale» og drøyt 40 år etter at den første kinofilmen, «Dr. No», hadde premiere.

FENOMENET BOND har mange forretningsmessige tilknytninger, fra utstillinger, cd-er, DVD-utgaver og bøker til minst tjue firmaer som promoterer sine varemerker gjennom «Die Another Day». Dessuten kommer du i tida som kommer, til å se Bonds ansikt stirre mot deg fra et ukjent antall forsider på blader og magasiner i Narvesens hyller. Det er tid for Bond-spesialheftene, såkalte samlerobjekter med høyst variabelt innhold. Det amerikanske magasinet Time har allerede vært ute med Pierce Brosnan i et tett nærbilde på coveret og tittelen «Oh, James». I pakt med den tradisjonelle storpolitiske tematikken i Bond-historiene lyder førstesidas andre titler: «Can you trust Bush?» og «Putin and the Gas». Bond er i godt selskap.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer