Britisk storavis holdt på å tabbe seg ut

Omtalte dysleksi med skrivefeil på forsida.

SKRIVEFLAUSE: Slik så mandagens førsteutkast av Daily Express sin forside ut. Foto: Skjermdump/The Independent
SKRIVEFLAUSE: Slik så mandagens førsteutkast av Daily Express sin forside ut. Foto: Skjermdump/The Independent Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Tidligere har 250 briter mistet jobben sin på grunn av en skrivefeil, mens hackere har avslørt at de konsekvent bruker feilstavinger for å finne lettlurte mennesker.

For den britiske avisa Daily Express har én skrivefeil ført til besvær i går.

The Independent melder om at avisa nemlig hadde skrevet «ayslum» istedet for «asylum» på mandagsavisas forside.

Dessuten var et av Daily Express sine forsideoppslag om den tidligere britiske ballerinaen Darcey Bussell, som forteller om hennes vansker med dysleksi - en tilstand knyttet til lese- og skrivevansker.


- Skrivefeilen til Express er tragisk fordi a) den er rett ved siden av en sak om dysleksi, og b) leserne deres klager på innvandrere som snakker engelsk, skriver Chris Williams på Twitter.

Heldigvis for avisa, ble feilen oppdaget på riktig tidspunkt, slik at avisas førsteutkast av forsida ble endret på før den gikk i trykken:

Instagram Følg @dagbladet.no på Instagram

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer