(Dagbladet): - Dette er skremmende tall isolert sett. Hvis tallene stemmer så vitner det om at NRK går glipp av en veldig viktig seergruppe, sier Kampanje-redaktør og medieekspert Knut-Kristian Hauger til Dagbladet.
Hver kveld klokka 19 serverer NRKs journalistiske flaggskip, «Dagsrevyen», nyheter fra Norge og verden til hundretusenvis av nordmenn.
Sendingen er Norges desidert største nyhetssending, men pondus og tyngde til tross, som med resten av tv- og mediebransjen har også «Dagsrevyen» møtt på utfordringer de siste åra, bekrefter NRKs nyhetssjef Stein Bjøntegård.
- Ikke overraskende
- Det er ikke overraskende at den lineære tv-tittinga går ned. Vi er derimot overrasket over hvor lenge vi har holdt seertallet så langt oppe som vi fortsatt gjør. Vi vet at folk har et helt annet tilbud og muligheter nå, sier han til Dagbladet.
- Det er helt klart en bekymring at tv-titting blir eldre. Gjennomsnittsseeren av Dagsrevyen ligger på rundt 60 år, sier han.
Tiltak ble imidlertid iverksatt for å bøte på prognosene om synkende seeroppslutning, særlig blant de yngre generasjonene. For over ett år siden, 18. juni 2015, presenterte prosjektgruppen «Nye Dagsrevyen» resultatet av lang tids hardt arbeid.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger