- Bryr spillere seg egentlig om grafikk?

«Bulletstorm»-utvikleren er ikke så opptatt av det visuelle.

|||Det er kanskje betryggende når en utvikler forteller at han ikke er spesielt opptatt av grafikken, men det hever øyenbryn når det kommer fra en utvikler som har fått oppmerksomhet nettopp for det visuelle.

Det er Adrian Chmielarz, grunnleggeren av spillstudioet bak «Bulletstorm», som i et ferskt intervju med CVG.com sier at han egentlig ikke er så opptatt av fasaden i spill.

-  Det som er tingen er at vi ikke bryr oss så mye. Når vi ser på den grafiske kvaliteten i Gears of War — på mengden detaljer — er det etter min mening langt over Modern Warfare, men Modern Warfare vises i 60 bilder i sekundet og komposisjonen i scenene i Modern Warfare er veldig, veldig bra. De er fantastiske, sier han og fortsetter:

- Så lenge spillet har et visst kvalitetsnivå, som for oss og alle andre som vil noe i denne bransjen er et ganske høyt nivå, bryr virkelig spillerne seg? Seriøst, hvis det virkelig ser bra ut, må vi være med i kappløpet?

Det ultravoldelige spillet «Bulletstorm» utvikles i samarbeid med Gears of War-studioet Epic og har ironisk nok fått en del oppmerksomhet for den flotte grafikken. Det er Epics spillmotor, Unreal Engine, som brukes til spillet og Gears of War-skaper Cliff Bleszinki fungerer også som konsulent for spillet. Men selve utviklingen er det polske People Can Fly («Painkiller») som står for.

I «Bulletstorm» spiller du en tidligere leiesoldat som befinner seg i eksil på en eksotisk planet med sosialfiendtlige mutanter og planteliv utenom det vanlige. Med store våpen og fiffige kampteknikker vil spillet belønne deg for å ta mutantene av dage med kreative metoder. Spillet er også preget av en macho-humoristisk tone med sans for gladvold.

«Bulletstorm» utvikles for PC, Xbox 360 og PS3 med tanke på en utgivelse 22. februar 2011.

- Bryr spillere seg egentlig om grafikk?