Canal Digital og TV 2 forhandler i ytterligere 24 timer

TV 2 og Canal Digital er enige om å forhandle i ett døgn til om prisen på formidling av TV 2s kanaler. Kundene beholder kanalene mens forhandlingen pågår.

Illustrasjonsfoto: NTB scanpix
Illustrasjonsfoto: NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

– TV 2 og Telenor har blitt enige om å fortsette forhandlingene på overtid og har gitt seg selv et ekstra døgn til å komme fram til en enighet. Canal Digital-kundene beholder tilgangen til TV 2s kanaler i perioden det forhandles, opplyser TV 2s organisasjons- og kommunikasjonsdirektør Sarah Willand til Dagbladet.

Det forhandles om hvor stor del av TV 2s programinnhold Telenor-eide Canal Digital skal ha rett til å vise på fjernsyn og i sine strømmetjenester, og hva Canal Digital skal betale for å ha TV 2 i sine kanalpakker. Et brudd mellom partene kan ramme nær en million husstander.

Tormod Sandstø, kommunikasjonsdirektør i Canal Digital, har tidligere sagt at om partene ikke blir enige om en ny avtale innen 1. juni, kan konsekvensen være at TV 2s kanaler ikke vil være tilgjengelige for kundene til Canal Digital.

Stor avstand

Ifølge Kampanje var det stor avstand mellom partene helt inn til forhandlingenes innspurt. Nettstedets kilder beskriver forhandlingene som intense.

I en melding som ble lagt ut på TV 2s intranett for et par uker siden, skrev TV 2s sjefredaktør og administrerende direktør Olav T. Sandnes at en konflikt kan bli utfallet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer