Cash og kvalitet

Kanye West og 50 Cent vet å benytte seg av krangelens kommersielle kvaliteter.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Rapper, plateselskapsmogul og hiphoplegende Jay-Z var gira da han i juli ble intervjuet av MTV. Det hadde akkurat kommet for en dag at både Kanye West og 50 Cent skulle slippe sine respektive tredjealbum «Graduation» og «Curtis» 11. september. Ringreven Jay-Z visste akkurat hvor mye et slikt sammenstøt var verdt:

«11. september blir en fantastisk dag for hiphop og det blir det nok for butikkjedene også. En konflikt som dette pisker folk inn i butikkene», sa Jay-Z.

Datoduellen

Han har nok rett. De siste ukene har 50 og Kanye melket datoduellen for alt den er verdt. 50 Cent gikk hardt ut og hevdet at han skal slutte å gi ut soloplater hvis Kanye selger mer enn ham den første uka. Kanye tok opp tråden, bookmakerne gned seg i hendene (oddsen er i 50 Cents favør) og i kveld ender bøtteballetten med at de to barker sammen i debatt/duell på tv-kanalen BETs musikkvideoprogram «106 & Park».

Klammeriet mellom de to rapperne – uansett hvor pr-gjennomsiktig det egentlig er – har vokst langt ut over sine opprinnelige proporsjoner. Det er ikke lenger en kappestrid om hvem som selger mest.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer