||| (Dagbladet.no): Tirsdag ble det klart at TV 2 hadde betalt flybilletter og hotellopphold for David Irving i forbindelse med hans kontroversielle norgesbesøk. TV 2 ordnet også transporten for Irving fra Gardermoen til Oslo sentrum.
Nå vil Coca-Cola - som er en av annonsørene til «Tabloid» - ha et møte med kanalen.
Er forsiktige- Vil vil ha en dialog med TV 2 om denne saken. Vi synes det er naturlig å spørre hva som ligger bak, og så får vi gjøre oss opp en mening i kjølvannet av det, sier selskapets kommunikasjonsdirektør Stein Rømmerud til NRK.
Rømmerud avviser alle antydninger om sensur, men understreker at Coca-Cola er en flerkulturell arbeidsplass og at selskapet er svært bevisste på hvilke medier de bruker på å markedsføre seg.
At Coca-Cola er svært forsiktige har de også tidligere vist i forhold til TV 2. De var en av flere annonsører som valgte å reservere seg mot Kristopher Schaus «De 7 dødssyndene» høsten 2007.
Trond Blindheim, rektor ved Markedshøyskolen, synes ikke det er greit at Coca-Cola opptrer som de gjør.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger