Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Dagbladet beklager

Dagbladet hadde 24. januar i år et oppslag om tidligere NRK-sjef Jørn Wisløff som sluttet i stillingen, angivelig etter å ha tipset TV 2.

Dagbladet erkjenner at reportasjen fikk en form som kunne oppfattes slik at TV 2 faktisk mottok tips fra NRK-sjefen. Dagbladet ønsker å presisere at avisen ikke har grunnlag for et slikt utsagn.

Jørn Wisløff har selv fastholdt at han ikke har tipset TV 2, noe han også har redegjort for overfor sin overordnede, NRKs distriktsredaktør Hans Tore Bjerkaas. NRK-ledelsen har ikke funnet grunnlag for at det er hold i disse beskyldningene.

Dagbladets poeng i reportasjen var at NRK-sjefen selv hevdet overfor sine medarbeidere at han hadde hatt kontakt med TV 2, og at medarbeiderne reagerte på dette.