Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Dagbladet for en femmer

Annonsør betaler rabatten.

DAGENS BILLIGSTE AVIS? Mandagsutgaven av Dagbladet koster bare fem kroner.
DAGENS BILLIGSTE AVIS? Mandagsutgaven av Dagbladet koster bare fem kroner. Vis mer

||| (Dagbladet): I dag koster papir-Dagbladet bare fem kroner. Årsaken er at mobilselskapet Tele 2 sponser to tredjedeler av den vanlige prisen på 15 kroner.

Det er første gang en annonsør subsidierer løssalget av Dagbladet.

- Tele 2-kampanjen «Born to be cheap» har som kommunikasjonsmål å vise at det er Tele 2 som reduserer prisene i telemarkedet. Dette illustreres i dag med at Tele 2 reduserer prisen på Dagbladet, forklarer administrerende direktør Terje Wibe i Dagbladet.

Godkjent av Anne
Kampanjen er godkjent av redaksjonen ved ansvarlig redaktør Anne Aasheim.

Wibe mener Dagbladet med dette stuntet fremstår som innovative i markedet for kreative og sammensatte kommunikasjonskampanjer.

- I tillegg tror vi at opplaget kan få en positiv oppsving grunnet det fokus og reklame denne spesielle utgaven får.

Kommersielt
På nett sponser Tele 2 Dagbladet-leserne med gratis annonseplass på forsiden.

- Vi skal selvsagt ikke underslå at dette er kommersielt interessant for Dagbladet. Vi setter stor pris på at Tele 2 også opplever kommersiell suksess relatert til dette samarbeidet og gratulerer de med et flott initiativ - og er glade for at vi er foretrukket som samarbeidspartner, sier Terje Wibe.

KREATIVT: Administrerende direktør i Dagbladet, Terje Wibe, tror oppmerksomheten rundt kampanjen gir økt salg.
KREATIVT: Administrerende direktør i Dagbladet, Terje Wibe, tror oppmerksomheten rundt kampanjen gir økt salg. Vis mer
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media