Dagbladet lanserer nye magasiner

To nykommere.

SportMagasinet og Nye Fredag er de to nyvinningene til Dagbladet. De to nye magasinene kommer på gata neste fredag og blir ukentlige magasiner hver fredag framover.

Samtidig med at Dagbladet blir mer fyldig settes prisen på fredagavisa opp til 15 kroner.

Mer for sportselskeren

SportMagasinet skal presentere profilene og duellene, vise bakgrunnen og dele både forventede oppturer og nedturer. Det skal handle om all sport, ikke bare fotball, og vil også ha en seksjon spesielt viet til de nye, uorganiserte idrettene.

Magasinet blir en del av en større satsing på sport i Dagbladet, både på nett, i magasin og i hovedavisa. Slagordet er «Mer sport på ett sted - hvert minutt, hver dag, hver uke.»

- Vi har jobbet med SportMagasinet i flere måneder, og er veldig fornøyd med resultatet. Dette blir sport på Dagblad-måten, og vi er trygge på at magasinet vil ha appell langt utover den tradisjonelle sportsleseren, sier sjefredaktør Thor Gjermund Eriksen.

Nye Fredag

Fredag skal nå løftes helt opp i magasinklassen, og fra og med neste uke vil også Fredag komme i samme format som velkjente Magasinet.

Både når det gjelder innhold og design vil Fredag fortsatt være lett å kjenne igjen, med fokus på ungdomskultur, musikk, film, data, teknologi og reise. I tillegg blir det en ny satsing på motejournalistikk - og tv.

- Opprustingen av Fredag betyr også en satsing på kultur, og spesielt ungdomskultur, som vi er minst like fornøyd med, sier Eriksen.

- Både SportMagasinet og Fredag representerer viktige stoffområder for Dagbladet. Med den samme kvaliteten på disse magasinene som leserne er blitt vant til å forvente av Dagbladet, tror vi at leserne aksepterer prisøkningen, sier administrerende direktør Anders Skogvold.

<B>SPORTMAGASINET:</B> Fredagene blir en sterk Dagbladet-dag med både SportMagasinet og Nye Fredag. Her fra dummyen til SportMagasinet.