Dagbladet mobil med 25 prosent vekst

Lesere strømmer til Dagbladet, og det er spesielt mobilen og TV-satsingen som har bidratt til jubelveksten.

JUBELTALL: Dagbladet elsker når leserne flokker seg rundt Dagbladet. Mobilveksten er enorm, veksten på Dagbladet Pluss er svært høy og nå kommer alle som ser DagbladetTV.
JUBELTALL: Dagbladet elsker når leserne flokker seg rundt Dagbladet. Mobilveksten er enorm, veksten på Dagbladet Pluss er svært høy og nå kommer alle som ser DagbladetTV.Vis mer

Dagbladet har hatt en fantastisk start på året. De seks første ukene i 2019 har mediehuset hatt 25 prosent økning i sidevisninger og 13 prosent økning i unike brukere på mobil sammenlignet mot de samme ukene i 2018.

- I snitt har vi hittil i 2019 hatt over 4,3 millioner sidevisninger hver dag på mobil . Dette er meget gode tall. Vi får stadig flere brukere. Og de som besøker oss, leser oss også mer enn før. Vi jobber knallhardt 24 timer i døgnet for å gi leserne og seerne våre en oppdatert nettavis, sier nyhetsredaktør Frode Hansen.

Tar man med Dinside.no, som er inkludert i Dagbladet, er økningen 22 prosent i unike brukere på mobil. I snitt er det over 4,6 millioner sidevisninger på mobil hver eneste dag.

- Til sammen har vi i løpet av årets seks første uker over 950 000 unike brukere i snitt daglig på mobil. Hjertet av virksomheten vår er god journalistikk. Vi skal være først og best med det som skjer akkurat nå. I tillegg skal vi avsløre, begeistre og underholde, sier nyhetsredaktør Frode Hansen.

Voldsom vekst

- Nyhetsarbeidet gir spesielt gode resultater, og det hjelper når Ole Gunnar Solskjær dundrer inn i Manchester United. Vi har også valgt å ha en fast reporter i Manchester en periode for å kunne dekke dette best mulig, sier Hansen.

Også Dagbladet TV har også en kraftig vekst, noe som bidrar til mobilveksten.

DIGITALSUKSESS: Dagbladets gode, gamle papirgutt ble heldigital til 150-årsjubileumet.
DIGITALSUKSESS: Dagbladets gode, gamle papirgutt ble heldigital til 150-årsjubileumet. Vis mer

Offisielle tall viser at Dagbladet har 3,9 prosent økning av lesere på mobil fra november til desember. Det var først i januar at veksten for Dagbladet økte markant.

-Sterke tall

Kommersiell direktør, Bente Klemetsdal, er strålende fornøyd med utviklingen, både i Dagbladet og Aller Norge.

-Hele Aller har fem merkevarer på topp 20-lista, noe som viser konsernets slagkraft. Vi har rett og slett supersterke posisjoner, sier direktør Klemetsdal.

SPENNENDE VEKST: Veksten Dagbladet har hatt i årets første seks uker er svært spennende.
SPENNENDE VEKST: Veksten Dagbladet har hatt i årets første seks uker er svært spennende. Vis mer

Hun forteller at Aller Norge på mobil aleine i desember leverte nyheter og innhold til nesten en million nordmenn per dag. Og 2.5 millioner nordmenn var innom, Aller-merkevarer i løpet av desember.

-Snakk om tall!, sier Bente Klemetsdal.

Hun forteller videre at egne trafikkmålinger viser at mobiltallene for de seks første ukene i 2019 er 25 prosent opp i forhold til samme periode i fjor.