Dagbladet Pluss når 85 000

Antall abonnenter hos Dagbladets premiumtjeneste fortsetter å øke, samtidig som Dagbladet vokser digitalt.

FEIRER: Redaksjonen i Dagbladet Pluss jubler for at antall abonnenter fortsetter å øke. Foto: Hans Arne Vedlog
FEIRER: Redaksjonen i Dagbladet Pluss jubler for at antall abonnenter fortsetter å øke. Foto: Hans Arne VedlogVis mer

Dagbladet Pluss fortsetter veksten, og har nå nådd hele 85 000 abonnenter.

- Vi er glade for at over 85 000 lesere har lyst til å betale for journalistikken vi lager. Dagbladet Pluss er et produkt med kvalitetsjournalistikk fra et bredt spekter av stoffområder, som forbrukerjournalistikk innen livsstil, trening, helse og motor, i tillegg til nyhetsdokumentarer, portretter og på innsiden-reportasjer, sier Jonas Pettersen, redaksjonssjef i Dagbladet Pluss.

Digital vekst

Pluss-abonnementet gir tilgang på en rekke bakgrunns- og dybdeartikler, anmeldelser og magasinartikler - i tillegg til E-avisa, den digitale papiravisa.

Pluss-økningen kommer samtidig som Dagbladet digitalt fortsetter den sterke veksten som har vært siden nyttår. Dagbladet hadde i første kvartal godt over 1,5 millioner unike brukere i snitt hver dag på mobil og desktop. Det er en vekst på 13 prosent mot året før.

På mobil er veksten enda større: I første kvartal økte mobilutgaven til avisa med 24 prosent unike brukere i forhold til 2018.

- Grundig journalistikk selger

Denne helga kunne Pluss-abonnentene blant annet lese intervju med Märtha Louise og kjæresten Durek Verrett, om Annie som ble offer for et gisseldrama i 1989, og om hvorfor musiker Lars Vaular avlyste storkonserten i Oslo Spektrum.

- Det er helt klart den grundige og unike journalistikken som selger best. Hos oss skal man finne stoff uansett hvilket modus man er i. På Dagbladet Pluss skal man finne stoff om hverdagsproblemer og samliv når det trengs, samtidig som vi også gir leseren unike innblikk i ukjente og spennende miljøer som man bare MÅ lese om.

Digitalopplaget til norske aviser økte med 14 prosent i 2018, mens det rene papiropplaget falt seks prosent, ifølge tall fra Mediebedriftenes landsforening (MBL).