||| (Dagbladet.no): Litteraturklubben.no er et samarbeid mellom Dagbladet og forlaget Cappelen Damm etter eksempel fra utlandet.
- Samarbeidsprosjektet springer ut av et ønske om å bygge en av landets ledende litteratursider på nettet. Cappelen Damm bidrar med bøker og bokdistribusjon, mens Dagbladet bidrar med distribusjon i form av 1,3 millioner lesere på nett og papir, sier Per Brikt Olsen, annonsedirektør i Dagbladet.
Videreutvikling I juni lanserte Dagbladet en egen nettbokhandel sammen med Tanum.no. Annonsedirektør ser på Litteraturklubben som en naturlig videreutvikling. Økonomisk innebærer samarbeidet at Dagbladet får en andel av inntektene fra salget gjennom bokklubben.
Uavhengig virksomhet Brikt Olsen understreker at Litteraturklubben skal drives som en uavhengig virksomhet.
- Det er et klart skille mellom den kommersielle og den redaksjonelle delen av virksomheten til Dagbladet, sier Brikt Olsen.
Den nye bokklubben er helelektronisk og medlemmene vil hver tredje uke få tilsendt en e-post med informasjon om tre utvalgte hovedbøker som kan bestilles på nettet.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger