«Norsk øy uten tid var et reklamestunt: Det offisielle norske turistbyrået lurte Politiken og allverdens andre medier med falsk historie. Nå reagerer Politiken».
Den danske storavisa har besluttet å avbryte samarbeidet med Innovasjon Norge, melder Politiken selv i dag.
Avgjørelsen kommer etter at det ble kjent at den verdensomspennende historien bak Innovasjon Norges reklamekampanje om Sommarøy i Troms viste seg å være falsk.
- Vi vil ikke samarbeide med noen som fører oss bak lyset. Hvor lenge det varer, har vi ikke besluttet, men vi kommer ikke til å samarbeide med dem foreløpig, sier reiseredaktør Tina Krongaard.
Det samme gjør flyselskapet SAS.
De hadde i utgangspunktet planer om å delta i PR-kampanjen om Sommarøy. Nå velger også de å avslutte samarbeidet. Dette melder NRK.
- Det er beklagelig. Men innledningsvis har vi hele tiden hatt en forståelse av at dette var en genuin og sann historie fra Sommarøy som utgangspunkt, sier informasjonssjef i Knut Morten Johansen i SAS til NRK.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger