Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Denne djevelbabyen er sett av over tre millioner på ett døgn

Terroriserer New York.

(Filtermagasin.no): Få ting her i livet er triveligere enn å lage en baby.

En motorisert baby, vel og merke, med sykelig gummihud og muligheten til å prosjektilspy på kommando, plassert i en fjernstyrt barnevogn for å skremme fremmede mennesker på gata i New York.

Dette var promoteringsstuntet til «Devil's Due», en skrekkfilm med USA-premiere denne uka, som later til å være «Rosemary's Baby» blanda med «Paranormal Activity».

Videoen, som ble lagt ut på YouTube i går, har allerede fått over 3,2 millioner treff.

Viralfirma
Videoen er laget av firmaet Thinkmodo, som spesialiserer seg på viral markedsføring. Tidligere stunt inkluderer ifølge Yahoo! å «hacke» de store videoskjermene i Times Square (promo for «Limitless») og å få folk til å sveve over Manhattan (promo for «Chronicle»).

Den mest vellykkede viralvideoen deres foregår imidlertid innendørs, og har hele 52,8 millioner treff.

I klippet, som skal promotere Stephen King-filmen «Carrie», ga de restaurantgjester en real støkk i livet da de fikk bevitne raseriutbruddet til en jente med telekinetiske evner.

Tre operatører
Til Yahoo! forteller Thinkmodo-gjengen at «Devil's Due»-djevelbabyen er bygget av firmaet Creature Effects Inc., og at hele tre personer måtte til for å operere det mekaniske lille terrorbeistet - en for å styre barnevogna, to for å styre ansikt og bevegelser.

For Thinkmodo-gründer Michael Krivicka, som har en seks måneder gammel baby på størrelse med djeveldukka, var det hele noe forstyrrende.

- Det å gå frem og tilbake mellom den groteske djevelbabyen og den supersøte sønnen min rota med virkelighetsoppfatningen min og ga meg mareritt.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media