Denne reklamen kommer til å gi deg mareritt

For et fælt konsept.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Mye positivt har vært sagt om koblingen musikk og ny teknologi i det siste, for eksempel i forbindelse med streamingtjenesten Spotify.

Samtidig kommer Microsoft på banen, med et åpenbart ønske om å rive ned alt som er bygget opp.

Selskapet gjør i hvert fall sitt for å sementere sitt rykte som Apples ukule storebror med betalanseringen av sitt nye musikkprogram Songsmith.

Meta-selvironi?Songsmith er en programvare som gir brukeren mulighet til å synge inn sine egne sanger på pc'en. Deretter lager den arrangementer automatisk - ut fra parametre som «jazzy» eller «happy».

Neppe noe verktøy for profesjonelle musikere uansett, men det spørs om noen med vettet i behold har lyst til å bruke programmet etter å ha sett den nye reklamefilmen for produktet.

Sjelden har i hvert fall en reklame fått mye bloggjuling. Nå er det riktignok trolig at den har en slags meta-selvironisk form (hvorfor bruker for eksempel folka i reklamen Mac-maskiner med klistremerker på?).

Men Microsoft overvurderer nok sin egen anseelse, om de tror folk flest tar denne ironien.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer