DEBATT

Derfor er jeg spillambassadør

Kan Norsk Tippings monopol overleve dagens teknologi?

SPILLAMBASSADØR: John Carew forklarer i denne kommentaren hvorfor han valgte å samarbeide med et spillselskap. Foto: Pressefoto
SPILLAMBASSADØR: John Carew forklarer i denne kommentaren hvorfor han valgte å samarbeide med et spillselskap. Foto: Pressefoto Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Eksterne kommentarer: Dette er en debattartikkel. Analyse og standpunkt er skribentens egen.
Publisert
Sist oppdatert

Jeg er oppvokst med tippekampen, tippekupongen og vinterfotball med ispigger under skoene. Teknikk og skuddfot ble drillet på humpete grusbaner og ujevne gressmatter. For på 80- og 90-tallet var det ikke akkurat overflod av kunstgressbaner å spille på i Lørenskog-området.

Men vi koste oss med fotballen. Det som hadde vært godt nok for Tom Lund og Odd Iversen var jo godt nok for oss.

Men tida og teknologien forandrer seg. Det dukket etter hvert opp både kunstgress og varmekabler til glede for oss fotballspillere. Ofte var det tippemidler som gjorde disse anleggene mulig. Det at klubber og lag ble tilgodesett med overskudd fra tipping og spill var liksom like naturlig som å stille opp på dugnad.

Da jeg for to år siden ble spurt om å være ambassadør for spillselskapet ComeOn! måtte jeg tenke meg veldig nøye om.

Norsk Tippings monopol i Norge står sterkt og tippemidlene har som nevnt gitt utrolig mye tilbake til idretten jeg elsker. ComeOn! framsto som en konkurrent til alt dette. Kunne jeg stå inne for noe sånt?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer