Har du lagt merke til den amerikanske superstjerna som gjester reklamepausene om dagen? Selveste Snoop Doggy Dogg har inntatt norske TV-skjermer, drapert i en dekadent pelskåpe.
I en ny reklame for den svenske betalingsgiganten Klarna baner Dogg, med følge av et par afghanske mynder, seg vei gjennom en gruppe mennesker kledd i flagrende lakserosa silkegevanter.
«Smoooth Dogg»

Snoop Dogg vil boikotte Sverige
En kvinne åpner ei rosa skattkiste, og avslører Doggs nye accessoirer: to «bling»-ringer som utgjør navnet «Smoooth Dogg» - superstjernas nye navn for anledningen.
I en annen reklame ligger «Smoooth Dogg» i ei sju meter lang silkeseng, sammen med åtte av de samme, langhårede hundene.
Årsaken er nemlig at Snoop Dogg, som egentlig heter Calvin Cordozar Broadus Jr., har inngått et tett samarbeid med det svenske selskapet.

- Ya dig?
«Smoooth Dogg» delte selv nyheten på Twitter for noen uker siden.
- Her er jeg. «Smoooth Dogg». Dette er et stort prosjekt for meg som en investor hos den svenske betalingstilbyderen Klarna. Det er på tide at vi endrer spillet, skriver han, og avslutter med kampanjens slagord: «Get smoooth».

Snoop Doggs kriminelle karriere: Utestengt fra Norge i to år
Til den amerikanske finansavisa Forbes forteller den søkkrike rapstjerna at han har gjort forretninger i Europa i flere år, både med motemerker og med selskaper som driver med telekommunikasjon.
- Jeg har støttet dem, gitt dem råd, og nå ønsker jeg å investere i dem. Jeg har planer om å utvide porteføljen min, ya dig?, sier han.
I en pressemelding sier Snoop Dogg at han er veldig begeistret for samarbeidet.
- Etter å ha sett hvordan Klarna opererer og utfordrer status quo, mener jeg vi er som skapt for hverandre, sier han.
Ansikt utad
Som en del av avtalen er han blitt Klarnas ansikt utad, og det er derfor han nå - nok en gang - har endret navn. Navnet «Smoooth Dogg» henspiller på Klarnas kampanje, som har fått navnet «Get Smoooth».

- Vi har vært på denne smooothe reisen en god stund nå. Vi lurte på hvem som er den smoootheste personen som finnes, og det var egentlig sånn vi kom på Snoop Dogg, forteller administrerende direktør hos Klarna, Sebastian Siemiatkowski, til Forbes.
Også markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad, sier at de har gledet seg til samarbeidet med Dogg.
- Det er veldig mange nordmenn som har vokst opp med, og har et forhold til Snoop. At han nå er med på laget, og skal hjelpe å gjøre de flere tusen norske nettbutikkene som bruker Klarna ennå smooothere blir veldig spennende, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad i pressemeldingen.
Klarna tilbyr kredittkjøp i nettbutikker, og er per i dag verdt nærmere 212 milliarder kroner. Det er imidlertid ikke kjent hvor store verdier Snoop Dogg har investert.
