(Dagbladet): Visit Norway har lansert en ny kampanje. «#sheepwithaview» skal få turister til å strømme over landegrensene.Gjennom øynene til fem forskjellige sauer skal turistene bli fristet til å besøke norsk natur - og i Oslo sitt tilfelle - besøke byens kulturtilbud.
Nå vil næringslivet og reiselivet i Oslo slakte både kampanjen og sauen.
- Se den slaktede sauevideoen øverst i saken.
- Sauen må slaktes
Det var Kampanje som først omtalte saken. Marit Høvik Hartmann, kommunikasjons- og markedsdirektør for Oslo Business Region, er en av de som nå reagerer på kampanjen til Visit Norway.
- Jeg skjønner ikke hvorfor de har plassert en bonde som knapt snakker engelsk og en sau med solbriller midt i Oslo, sier Hartmann til Dagbladet.
De er en av flere aktører som har ristet på hodet helt siden sauen ble lansert.
Årsaken er at hovedstaden har en egen profileringstrategi, som i korte trekk dreier seg om å profilere Oslo som en ung, urban og banebrytende by.
- Gjennom flere undersøkelser har vi fått vite hva folk synes om Oslo, og det er ganske tydelig: folk tror ikke at det skjer noe i Oslo, sier Hartmann og fortsetter:
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger