Derfor får svenskene et bedre TV-tilbud mens striden pågår

- Har egne produkter og jobber selvstendig og uavhengig.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Natt til i går ble det klart at en million norske husstander mister tilgangen til TVNorge og de 12 andre kanalene som eies av Discovery Networks.

Dagbladet skrev i går om hvilke kompensasjoner norske kunder får sammenliknet med svenskene, for allerede i går økte Canal digital Sverige og Bredbandsbolaget tilbudet til sine kunder gratis ved å tilby dem en rekke ulike kanaler.

For svensker med HD-boks er det snakk om 18 kanaler, ifølge Expressens oppramsing.

Også i Norge får kundene det informasjonssjef Tormod Sandstø i Telenor for Canal Digital omtaler som «et plaster på såret», men det er ikke det samme som det svenskene får.

- Andre produkter Ifølge Sandstø kommer det av at driften i Canal Digital Sverige ikke har noe med driften i Canal Digital Norge å gjøre.

- Dette er selvstendige organisasjoner og selskaper, som opererer i ulike markeder og med ulike kundegrupper, men som har vært i samme forhandlingsgruppe, forklarer han.

- Men Canal Digital er det samme?

- Merkevaren er det samme, og har samme navn, men i Norge er det Canal Digital Norge og i Sverige er det Canal Digital Sverige. Markedet og kundegruppen er helt forskjellig, sier Sandstø.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer