Destiny's Child

Destiny's Child - umulig å overse dem i 2001.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Popmusikk kan være traurige greier. I lange perioder framstår hele den kommersielle popscenen som så kalkulert og uinspirert at man rent kan glemme hvilke gleder som ligger i pop.

Destiny's Child bringer gleden tilbake i popmusikken, de gir singellistene et anstrøk av finesse, og de kombinerer som ingen andre i dag det produksjonsmessig komplekse og det melodisk utsøkte.

«Survivor» bygger på det beste fra Destiny's Childs gjennombruddsalbum, «Writing's On The Wall» (1999). Man kan til og med si at den minner om gruppas «Charlie's Angels»-hit «Independent Woman» fra i vinter. Låta har også visse ukrediterte lån fra Coolios «Gangsta's Paradise», som igjen er en oppdatert utgave av Stevie Wonders «Pasttime Paradise» (1976). Dette viser at Beyoncé Knowles og co. ikke akkurat er komplett originale, men de forvalter nyere svart musikkhistorie på en forbilledlig måte. Det er en overbevisning og et løft over Beyoncés vokal som over Supremes på sitt beste, produksjonen er programmert og tungt groovende r&b på sitt mest moderne, mens låta frigjør energi på en måte som bare de helt beste popsangene gjør det.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer