KOMMENTARER

Det ble for absurd

Prinsesse Märtha Louise skal skille mellom det kongelige og det kommersielle. Endelig!

Kjærester: Prinsesse Märtha Louise og kjæreste og forretningspartner Durek Verret. Nå må de legge om businessen. Foto: Daryl Henderson / NTB scanpix
Kjærester: Prinsesse Märtha Louise og kjæreste og forretningspartner Durek Verret. Nå må de legge om businessen. Foto: Daryl Henderson / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Interne kommentarer: Dette er en kommentar. Kommentaren gir uttrykk for skribentens holdning.
Publisert
Sist oppdatert

Det var rett og slett for absurd.

Selv for kongehuset.

At prinsesse Märtha Louise brukte prinsessetittelen sin, gitt av kong Olav i statsråd i 1971, for å potensielt tjene millioner på å «lede mennesker tilbake til sitt sanne jeg».

At hun og kjæresten, den selverklærte sjamanen Durek Verrett, reiste rundt i Europa med et foredrag som het «The Princess and the Shaman», der de «inviterte til en reise i livets mysterier».

At selskapet hennes, Hest360, fikk fem millioner av Norsk Rikstoto for å delta i en promokampanje for hestesport, der en av nettreklamene oppfordret VGs lesere til å klikke på en kupong «for å være med og spille på prinsessen».

Selv om kongehuset tidligere har vært tydelige på at kongelige personer, symboler eller eiendeler ikke skal benyttes i kommersiell sammenheng.

Det var rett og slett for absurd at en av de høyeste titlene i det offisielle Norge ble brukt til kremmervirksomhet.

Til personlig inntjening.

Og det var ikke akkurat formildende at denne kremmervirksomheten blant annet solgte et tankegods noen vil omtale som «farlig».

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer