- Det blir ingen gratistilgang med reklame

Les svarene fra Wimp-nettmøtet.

ÅPNER BETA I DAG: Platekompaniets streamingtjeneste Wimp går inn i en større betafase i dag, og du kan vinne tilgang ved å stille et godt spørsmål i nettmøtet med Platekompaniets Espen Lauritzen og Aspiros Per Einar Dybvik. Foto: SKJERMBILDE FRA WIMP
ÅPNER BETA I DAG: Platekompaniets streamingtjeneste Wimp går inn i en større betafase i dag, og du kan vinne tilgang ved å stille et godt spørsmål i nettmøtet med Platekompaniets Espen Lauritzen og Aspiros Per Einar Dybvik. Foto: SKJERMBILDE FRA WIMP Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

||| (Dagbladet.no): I dag åpnes dørene til Platekompaniets musikkstreamingtjeneste litt mer på gløtt.

Tjenesten, som foreløpig går under under navnet Wimp, utvikles i samarbeid med Aspiro og Telenor, og sikter seg mot det samme publikummet som svenske Spotify.

- Åpningen av mp3-butikken har vært en stor suksess, så det er veldig spennende å skulle bygge videre på det med streamingtjenesten som går i beta nå. Vi har veldig stor tro på at kjøp og streaming skal komplettere hverandre godt i tiden fremover, sier Espen Lauritzen i Platekompaniet til Dagbladet.no.

Fokus på norskI Platekompaniets musikkbutikk på nett er det ifølge Lauritzen allerede et stort fokus på norsk musikk, noe han mener vil bli viktig også for Wimp i konkurranse med for eksempel veletablerte Spotify.

- Det vi selv har tro på, er som med nedlastingbutikken at styrken på norsk musikk skal være viktig, samt de redaksjonelle sidene med omtaler og artikler. I tillegg kommer ny funksjonalitet som vi nå tester ut i betaen. Et av de viktigste poengene med betaen er å spørre brukerne hva de ønsker fra en slik tjeneste, for så å tilpasse tjenesten i forhold til hva de vil ha. Så det vi driver med nå, er strengt tatt produktutvikling, sier Lauritzen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer