ÅPENBARING: Antonio Pappano og Anja Harteros under innspillingen av Giuseppe Verdis «Aida». FOTO: Amazon.com
ÅPENBARING: Antonio Pappano og Anja Harteros under innspillingen av Giuseppe Verdis «Aida». FOTO: Amazon.comVis mer

- Det finnes opplevelser i en operasal vi aldri glemmer. En av de få for mitt vedkommende er Anja Harteros

Kjærlighet til døden.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Album. Foranledning for Harteros den gang, var selveste åpningforestillingen på vår flunkende nye Nasjonalopera i Bjørvika. Der spilte hun Elisabetta i Verdis «Don Carlos», så tett på det finstilt uttrykket at jeg aldri har hørt maken, hverken før eller siden. Det var en opplevelse som sa det meste om hvilken akustikk vårt nye operahus var blitt utstyrt med.

Denne gang er det også Giuseppe Verdi, men i form av et album på Warner. Og det er bemerkelsesverdig så det forslår. Overfor sin akk så umulige elskede, den egyptiske hærføreren Radames, har den etiopiske prinsessen Aida, nå fanget slavinne, ingen håp, selv om kjærligheten er gjensidig. Men som par på operascenen er Jonas Kaufmann og Anja Harteros uimotståelige.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn