Anmeldelse: «Prebz og Dennis: The Movie»

Det sier seg nærmest selv at den er en dårlig film

Naturligvis er Prebz og Dennis-filmen dårlig. Spørsmålet er om det egentlig er et problem.

TRAILER: Prebz og Dennis er Norges største og mest populære YouTube-stjerner. Fredag 11. august har «Prebz og Dennis: The Movie» premiere på norske kinoer. Video: Nordisk Film Distribusjon. Vis mer Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

FILM: Det er ingen overraskelse at «Prebz og Dennis: The Movie» er en dårlig film, ei heller er det interessant å lese terningkast to-anmeldelser skrevet av filmanmeldere født før 1990 som maser om at filmen ikke mestrer kinoformatet. Det eneste som egentlig er interessant med denne utvidelsen av Preben Fjell og Dennis Vareides YouTube-imperium er hvor mange billetter den selger.

UstrukturertEttersom den åpenbart ikke forholder seg til etablerte regler for kinofilm, er det urimelig å omtale «Prebz og Dennis»-filmen som mislykket. Ser man bort fra tittelen, spilletiden og billedformatet, er det ingenting ved «The Movie» som tilsier at vi har å gjøre med en langfilm i det hele tatt. Snarere er det som å se råmaterialet til to tv-programmet – ett sketsjeshow og ett realityprogram – klippet sammen uten hensyn til rytme eller struktur. Altså har vi å gjøre med en opplevelse som minner om den man får når man ser videoer på YouTube – minus interaktiviteten. Preben og Dennis er fascinerende figurer, men personlighetene deres er ikke konstruert for å holde på publikums interesse i halvannen time, og man skal være ganske så investert i både dem og sidekickene Sondre og Ruben for å få noe særlig utbytte av denne kaotiske forestillingen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.