Dette kunne vært et heftig actionspill

Men «Wanted» er et langt gjesp i spillform.

DA JEG SÅ «Wanted»-filmen var det noen actionscener der jeg endte opp med å ville himle med og sperre opp øya samtidig.

Filmen vekslet så voldsomt mellom å være dritkul og latterlig at jeg til slutt endte opp med å syntes den var helt grei. Uten å huske hvorfor.

«Wanted: Weapons of Fate», spillet basert på hendelsene etter filmen, er dessverre mye enklere å kategorisere — selv om det iblant deler noen av disse kvalitetsmessige humørsvingningene med filmen.

DU FÅR STYRE filmens helt Wesley Gibson og faren hans i kapitler som hopper fram og tilbake i tid.

Vi har å gjøre med et simpelt actionspill der det er om å gjøre å ta dekning og skyte fiender som ikke har vært like smarte.

Denne repeterende møllen med skyting og dekning forverres av at du er fullstendig usårbar mens du står gjemt — det samme gjelder fiendene.

1

Dette gjør spillet til et langt gjesp. Tidvis reddes det av av spesialkrefter som for eksempel evnen til å endre banen på kuler i lufta.

Disse kreftene blir gamle altfor raskt og du havner kjapt i transen som oppstår når man spiller kjedelige spill på autopilot.

MEN SÅ, VIPS, er det et område som drar deg ut av komaen. En actionscene utspiller seg i et styrtende fly, og det er akkurat den typen scener som reiv deg ut av tilsvarende komatøse tilstand i filmen.

Hadde resten av spillet vært like intenst som dette, kunne jeg sett mildere på ting som at spillet er voldsomt kort og at det mangler utfordring.

Med mindre du er fanatisk opptatt av filmen eller tegneserien vil jeg anbefale å svinge langt unna. Både i fortid og framtid.

Dette kunne vært et heftig actionspill