Dette kunne vært et heftig actionspill

Men «Wanted» er et langt gjesp i spillform.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

DA JEG SÅ «Wanted»-filmen var det noen actionscener der jeg endte opp med å ville himle med og sperre opp øya samtidig.

Filmen vekslet så voldsomt mellom å være dritkul og latterlig at jeg til slutt endte opp med å syntes den var helt grei. Uten å huske hvorfor.

«Wanted: Weapons of Fate», spillet basert på hendelsene etter filmen, er dessverre mye enklere å kategorisere — selv om det iblant deler noen av disse kvalitetsmessige humørsvingningene med filmen.

DU FÅR STYRE filmens helt Wesley Gibson og faren hans i kapitler som hopper fram og tilbake i tid.

Vi har å gjøre med et simpelt actionspill der det er om å gjøre å ta dekning og skyte fiender som ikke har vært like smarte.

Denne repeterende møllen med skyting og dekning forverres av at du er fullstendig usårbar mens du står gjemt — det samme gjelder fiendene.

Dette gjør spillet til et langt gjesp. Tidvis reddes det av av spesialkrefter som for eksempel evnen til å endre banen på kuler i lufta.

Disse kreftene blir gamle altfor raskt og du havner kjapt i transen som oppstår når man spiller kjedelige spill på autopilot.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer