Dialog mot religiøs ekstremisme

Korleis møter vi menneske som ikkje angrar sin udåd, men drep andre fordi dei meiner det er rett og nødvendig?

Glidande grenser: Stormuftien av Bosnia-Hercegovina Mustafa Ceric under ei vitjing i Auschwitz-Birkenau. «Sjølv om det er forskjell på hatefull tale og kaldblodig valdsutøving, er dei ideologiske grensene glidande mellom folkelege fiendebilete og terroristane sin tenkemåte», skriv kronikkforfattaren. Foto: Alik Keplicz/AP/Scanpix
Glidande grenser: Stormuftien av Bosnia-Hercegovina Mustafa Ceric under ei vitjing i Auschwitz-Birkenau. «Sjølv om det er forskjell på hatefull tale og kaldblodig valdsutøving, er dei ideologiske grensene glidande mellom folkelege fiendebilete og terroristane sin tenkemåte», skriv kronikkforfattaren. Foto: Alik Keplicz/AP/Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Tidlegare denne veka stod stormuftien av Bosnia-Hercegovina, Mustafa Ceric, i Universitetet i Oslos Gamle festsal og samtalte med generalsekretæren for Kirkenes Verdensråd, norske Olav Fykse Tveit. Temaet var fleirkulturell sameksistens og global rettferd. Høvet var Det teologiske fakultets tohundreårsjubileum. Hendinga manifesterte at kyrkjene ikkje lenger berre fører økumeniske samtalar med kvarandre, men også regelmessig med leiarane for andre religionssamfunn. Møtet var også eit uttrykk for at fleire teologiske fakultet i Europa no er inne i ein prosess der dei gir rom for undervisning og forsking i islamsk teologi, side om side med den tradisjonstunge kristne teologien dei forvaltar. Slik også her i Oslo.

Dagen før deltok stormuftien på eit møte arrangert av fakultetet, Den norske kyrkja og Islamsk Råd om korleis ein skal møte religiøs ekstremisme i Europa. Det vart ein djuptloddande samtale prega av erfaringane frå dei kristne serbarane sin massakre på muslimske landsmenn i Srebrenica, militante islamistar sine terroranslag mot Vesten, og vår eigen 22. juli. Stormuftien sitt grunnleggande spørsmål var dette: Korleis møter vi menneske som ikkje angrar sin udåd, men drep andre fordi dei meiner det er rett og nødvendig? Dette er den felles utfordringa som kristne og muslimar står overfor i Europa i dag - ein ekstremisme som i religionen (eller den eigne kulturen) sitt namn viskar ut alle moralske grenser.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer