Djevlemyter

«Otogi» har nydelig grafikk og fungerer til tider riktig så bra.

«Otogi» har allerede vunnet flere priser for sin grafikk. Og det skal den virkelig ha for, spillet ser og oppfører seg eksemplarisk nydelig.

Hva så med resten av spillet? Det er faktisk svært så bra det også. Du spiller Raikoh, som er kalt tilbake fra de døde for å rense Japan fra forferdelig mannevonde demoner.

«Otogi» er et tredjepersons actionspill med rollespillelementer- men basert på japansk mytologi som det er, vil ikke spillet umiddelbart bli omfavnet av menigmann.

Du vil kjenne igjen elementer fra spill som «Devil May Cry» og «Shinobi», men her kan Raikoh holde seg oppe i lufta temmelig lenge av gangen. Hver gang du treffen en demon mens du er i lufta, holder du deg der enda litt lenger.

Taktikkeriet kommer til syne når du velger framgangsmåte gjennom brettene.

For å forbli levende er du avhengig av å ha et «magi-meter» konstant fylt opp. Dette skjer ved å kontinuerlig drepe demoner. Dermed kommer dilemmaet:

Du kan ikke holde avstand fra fienden for lenge av gangen, samtidig som det også er livsfarlig å være nær dem for lenge.

Dessverre, som med så mange andre spill i sjangeren, svikter kameraføringen innimellom, noe som kan gjøre det vanskelig å få øye på alle fiendene. Hadde det ikke vært for nettopp grafikken, hadde ikke «Otogi» vært det helt store. Men slik det framstår nå, er det et ålreit Xbox-spill.