I går gikk Otto Jespersens program «OJ - Alt for Norge» i direkte konkurranse med TV2-suksessen «Friends» igjen. Resultatet ble skuffende 417 000 seere, og det er over gjennomsnittet til Jespersens NRK-program denne sesongen. Til sammenligning følger over 800 000 seere TV2-programmet «Torsdagsklubben» hver uke.
- Jeg er ikke så skuffa så lenge vi blir satt opp i direkte konkurranse med «Friends» som er den mest populære sitcomen ever. Tallene er ikke som jeg hadde håpet på, men jeg synes dette er klønete gjort av NRK, sier Jespersen til Dagbladet.no.
- Jeg har brukt lang tid på å lage serien, og så setter de meg opp på det tidspunktet. Det synes jeg selvfølgelig ikke noe om, sier han.
Jespersen har sagt fra om misnøyen sin, men sendetidspunktet har det ikke vært noe å gjøre med. Ikke en gang en heftig egenreklame for programmet i beste TV2-sendetid ser ut til å ha hjulpet på seereoppslutningen. I sin avslutningsmonolog i «Torsdagsklubben» for knappe to uker siden manet han seerne til å følge med på «OJ - Alt for Norge» på NRK.
- Fungerte ikke egenreklamen på «Torsdagsklubben» da?
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger