Latonia Moore som Aïda og Lester Lynch som henne far, egypterkongen Amonasro, i Bergen.
Latonia Moore som Aïda og Lester Lynch som henne far, egypterkongen Amonasro, i Bergen.Vis mer

Dødelig forelsket

Bergen Nasjonale Operas konsertante oppsetning av Giuseppe Verdis «Aïda» i Grieghallen forrige uke, avslutter på utsøkt måte alle diskusjoner om hvilken operascene som regjerer på Vestlandet.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

OPERA: Musikken i Verdis «Aïda» klinger så sterkt og så nærgående, at en konsertant framføring ikke skremmer. For det var slik vi kunne oppleve «Aïda» i forrige uke i Grieghallen i Bergen.

Men det ble noe langt mer enn en konsert i kostymer.

Gjennom diskrete markeringer og enkle forflytninger åpnet framføringen for at hver av sangerne fikk være til stede som en karakter i spillet.

Og for et solistensemble Bergen Nasjonale opera hadde maktet å bringe sammen for anledningen!

Vakker stemme

I sentrum Aïda selv (Latonia Moore), ikke bare med en vakker og rik stemme, men også med stor ynde i bevegelsene.

Til sammen skapte hun en Aïda som vekket dyp medfølelse.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn