Dødelig forelsket

Bergen Nasjonale Operas konsertante oppsetning av Giuseppe Verdis «Aïda» i Grieghallen forrige uke, avslutter på utsøkt måte alle diskusjoner om hvilken operascene som regjerer på Vestlandet.

Latonia Moore som Aïda og Lester Lynch som henne far, egypterkongen Amonasro, i Bergen.
Latonia Moore som Aïda og Lester Lynch som henne far, egypterkongen Amonasro, i Bergen. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

OPERA: Musikken i Verdis «Aïda» klinger så sterkt og så nærgående, at en konsertant framføring ikke skremmer. For det var slik vi kunne oppleve «Aïda» i forrige uke i Grieghallen i Bergen.

Men det ble noe langt mer enn en konsert i kostymer.

Gjennom diskrete markeringer og enkle forflytninger åpnet framføringen for at hver av sangerne fikk være til stede som en karakter i spillet.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/måned)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer