Drikk melk eller dø!

Til alle melkeprodusenters glede, har den kanadiske reklamekampanjen gått sin seiersgang verden over. Regissør Ruairi Robinsen har mistet tellinga på hvor mange priser han har vunnet for filmene.

(Dagbladet.no): Produsentene av reklamekampanjen for melk visste godt hvem de ville ha til å produsere «Drink Milk»-filmene. Regissør Ruiari Robinson var velkjent for sine animasjonsfilmer etter Oscar- nominasjonen for den animerte kortfilmen «Fifty Percent Grey» i 2002, og takket ja da han fikk tilsendt manus og storyboard.

- De minnet meg om Larsons Gale Verden. Jeg er kjempefan av Gary Larson så jeg var glad for å kunne lage filmene. Det var helt min type humor. Pinlige øyeblikk som dras ut i stillhet, følelsen av at enden er nær, slike ting, sa Robinson til CGSociety i 2005 da filmene ble vist i Canada for første gang.

Serien består av seks reklamefilmer der en uheldig hulemann stadig straffes for å velge søtsaker fremfor melk. Hans endelikt varierer noe, men resultatet er alltid fatalt. Han blir spist av sabeltann-tigre, tyrannosaurus rex, raptorer og petrodaktyler. Alltid fordi han er så fysen og ikke klarer å styre sin nysgjerrighet.

Lurer du på den egentlige grunnen til at istiden oppsto, så finner du synderen blant Robinsons morsomme reklamesnutter.

På sine nettsider har han lagt ut de fleste av sine produksjoner til gratis nedlasting og det er vel verdt å ta en titt på animasjonsmesterens arbeid.

Han har også lagt sin siste produksjon, kortfilmen «Silent City». I filmen kjemper tre soldater for å overleve på et sted som kan være jorden. Handlingen i «Silent City» er fjernt fra den lune, om noe makabre humoren i Robinsons melkereklamer.

Filmen er som flere av Robinsons tidligere produksjoner laget for svært få midler, men resultatet preges ikke av dette. Snarere tvert i mot.

På hjemmesiden innrømmer Robinson at han har mistet tellingen på hvor mange priser han har vunnet for «DrinkMilk»-filmene og at han er for lat til å telle.

Drikk melk eller dø!