Drikk melk eller dø!

Til alle melkeprodusenters glede, har den kanadiske reklamekampanjen gått sin seiersgang verden over. Regissør Ruairi Robinsen har mistet tellinga på hvor mange priser han har vunnet for filmene.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Produsentene av reklamekampanjen for melk visste godt hvem de ville ha til å produsere «Drink Milk»-filmene. Regissør Ruiari Robinson var velkjent for sine animasjonsfilmer etter Oscar- nominasjonen for den animerte kortfilmen «Fifty Percent Grey» i 2002, og takket ja da han fikk tilsendt manus og storyboard.

- De minnet meg om Larsons Gale Verden. Jeg er kjempefan av Gary Larson så jeg var glad for å kunne lage filmene. Det var helt min type humor. Pinlige øyeblikk som dras ut i stillhet, følelsen av at enden er nær, slike ting, sa Robinson til CGSociety i 2005 da filmene ble vist i Canada for første gang.

Serien består av seks reklamefilmer der en uheldig hulemann stadig straffes for å velge søtsaker fremfor melk. Hans endelikt varierer noe, men resultatet er alltid fatalt. Han blir spist av sabeltann-tigre, tyrannosaurus rex, raptorer og petrodaktyler. Alltid fordi han er så fysen og ikke klarer å styre sin nysgjerrighet.

Lurer du på den egentlige grunnen til at istiden oppsto, så finner du synderen blant Robinsons morsomme reklamesnutter.

På sine nettsider har han lagt ut de fleste av sine produksjoner til gratis nedlasting og det er vel verdt å ta en titt på animasjonsmesterens arbeid.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer