Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Dum Raider

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Muligens tror utviklerne bak «Tomb Raider: Angel of Darkness» at synet av verdens muligens mest kjente digitalpupper vil forlede oppmerksomheten vekk fra spillets svakheter. Skulle de lykkes med det, måtte nok bysten vært betraktelig større- for feilene er mange, og de er svært åpenbare. Hvorfor skal et spill med et så stort budsjett som dette virke halvferdig? La oss ta for oss historien: Lara blir beskyldt for mordet på sin tidligere mentor, Werner von Croy. I veien mot renvaskelsen skjer det mye rart i Paris og Praha, og jaggu får ikke Lara løpe litt rundt i katakomber også. Men hvorfor så forbanna keitete bevegelser (fortsatt)? Hvorfor så uomtrentlige kontroller? Hvorfor alle kameraproblemene? Og hvorfor alle bugsene ? Greit, strengt tatt kan spillet virke forlokkende på fans av Lara Croft, og med en god porsjon tålmodighet kan du nok klare å manøvrere deg gjennom spillet. For alle andre blir det her som å håpe på fløte i kaffen, og i stedet ende opp med ekstra lett melk som har gått ut på datoen. Fysjom.

SVAKT: Tomb Raider.