Egmont kjøper TV 2

- Vil ikke innebære endringer for tv-kanalen.

SELGES: Mandag bekreftes det at A-pressen selger sine aksjer i TV 2 til Egmont. Foto: Jacques Hvistendahl
SELGES: Mandag bekreftes det at A-pressen selger sine aksjer i TV 2 til Egmont. Foto: Jacques Hvistendahl Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Det er nå klart at det danske mediekonsernet Egmont kjøper A-pressens aksjer i TV 2.

Tidligere har de to konsernene eid 50 prosent hver av TV 2-aksjene.

Et slikt salg kan være første skritt på veien til å skape en nordisk TV-gigant.

- Som medstifter og medeiere i TV 2 har Egmont vært opptatt av virksomhetens langsiktige utvikling. Når A-pressen ønsket å selge sine aksjer, var det derfor naturlig for oss å kjøpe. TV står som et sentralt område for Egmont å investere mer i. Kjøpet er derfor helt i tråd med vårt langsiktige strategi og engasjement på dette området, sier konsernsjef i Egmont, Steffen Kragh, i en pressemelding mandag.

Han understreker at kjøpet i seg selv ikke innebærer endringer for TV 2.

- Legger vekt på lokal, norsk ledelse - Vi ønsker at TV 2 viderefører sin satsing på nyheter, sport og underholdning. Egmont er garantist for at TV 2 fortsatt skal være et uavhengig mediehus, med norsk profil, og at virksomheten skal fortsette med å bygge gode og nære relasjoner til det norske folk, sier Kragh.

Allerede torsdag skrev Dagbladet at A-pressen ønsket å selge et ukjent antall aksjer i TV 2 til det danske mediekonsernet Egmont.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer