«Elva som deler byen» sier veldig mye mer om Oslo før enn Oslo nå

Det Norske Teatrets «fattig-teater».

SPARSOMME MIDLER: Skuespillerens egne uttrykk er det viktigste virkemiddelet i «Elva som deler byen». F.v. Kadir Talabani, Unn Vibeke Hol, Kaia Varjord og Øyvin Berven. Foto: Dag Jenssen, Det Norske Teatret
SPARSOMME MIDLER: Skuespillerens egne uttrykk er det viktigste virkemiddelet i «Elva som deler byen». F.v. Kadir Talabani, Unn Vibeke Hol, Kaia Varjord og Øyvin Berven. Foto: Dag Jenssen, Det Norske Teatret Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

TEATER: Det handler om den klassedelte byen, mest om den fattige delen.

Aller mest handler det om Oslo øst, slik det var den gang Oskar Braaten levde og skrev. Om bygårdsliv, familieliv, arbeidsliv, sykeomsorg, alkoholisme og slit.

Litt, men bare litt, handler det også om hjemløshet i dagens Oslo.

Staffasjefritt

Uttrykket er sparsomt, med tekstens og skuespillerens egne uttrykk som viktigste virkemidler, uten støtte i scenografi, kostymer eller tekniske effekter.

Allerede abonnent? Logg inn

Våre beste tilbud!

Dagbladet Pluss

Mer å snakke om.

PlussTotal

Mer nyheter og underholdning.

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.