En liten klassiker i den norske platehøsten

Veronica Akselsen i full blomst.

Foto: Mette Randem/Dagbladet
Foto: Mette Randem/Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

||| ALBUM: Det er sannelig på tide at Veronica Akselsen følger opp den flotte debuten med juleplata «Fattige var de som først fikk se», som kom i 2004. I mellomtida har hun deltatt i Melodi Grand Prix to ganger.

Denne plata bekrefter at datteren til Elias Akselsen, i likhet med faren, er en strålende representant for tatertradisjonen.

Usentimental Her skinner løftet om frelse som en ledestjerne, mens helvete truer både på jorda og i det hinsidige. To evergreens fra amerikansk countrytradisjon føyer seg uanstrengt inn i repertoaret, Hank Williams' «No ser eg ljos» og Ralph Stanleys «Det er mørkest like før det gryr».

Akselsens klare, usentimentale, men inderlige røst er som skapt til en ektefølt formidling av historier om liv og død, kjærlighet og lidelse, synd og frelse.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer