Endelig er Sonic tilbake!

Løper heldigvis ikke fra fortiden lenger.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

|||Pinnsvinet Sonic har i mange år slitt i motbakke. Til tross for sin evne til å løpe loops i vanvittig fart, har veien fra frenetiske 2D-affærer til mer labre tredimensjonale forsøk vært prydet med frustrasjon og lave terningkast.

Når Sonic nå vender tilbake i episodebasert form i «Sonic 4», er han tilbake der han burde være - i fortidens fantastiske 2D-form.

Til tross for at Sonic nå løper opp, ned fram og tilbake - alltid sett fra siden — er spillet tilført akkurat nok nyheter til at det likevel ikke føles utdatert. Vi har tross alt beveget oss noen år framover i tid, og nye spill skal jo helst gjenspeile det.

Her får du den patenterte superkjappe løpingen og innsamlingen av ringer kombinert med interessante og krevende plattformøvelser, tett knyttet opp til temaet for de fire verdenene denne første episoden byr på.

I den Las Vegas-inspirerte verdenen er det for eksempel en mengde flipper- og kortstokkinspirerte gjøglerier, som krydrer et allerede underholdende spillgrunnlag.

Gamle fans av Sonic, slik han en gang var, vil umiddelbart kjenne seg igjen i og elske både den banale historien og det adrenalinpumpende tempoet i spillene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer