Anmeldelse «Edda», Det Norske Teatret:

Endetiden er nær, og den er storslagen

Saganatt i storskala

SÆREGEN SIGNATUR: Robert Wilson har gjort «Edda» til sin egen. Her er Odin (Henrik Rafaelsen) og kunnskapstreet Yggdrasil. Foto: Lesley Leslie-Spinks, Det Norske Teatret
SÆREGEN SIGNATUR: Robert Wilson har gjort «Edda» til sin egen. Her er Odin (Henrik Rafaelsen) og kunnskapstreet Yggdrasil. Foto: Lesley Leslie-Spinks, Det Norske Teatret Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

TEATER: Der er dimensjoner over Robert Wilsons norrøne eventyrfortelling. Hans «Edda», unektelig, utvilsomt hans, bringer ytterlighetene nær hverandre.

Det er opprinnelse og det er endetid. Det er flate og det er dybde. Det er flyt og det er brudd. Det er høytid og det er høylytt, det er stillferdig og det er ustabilt. Det er langtrukkent og det er konsentrert.

BLACK WEEK!

Les Dagbladet+ til påske for 139,-

(Fornyes automatisk til 79,-/måned)

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer