MGP 2019

Enorm sikkerhet: Slik skal de sikre MGP-finalen i Israel

Israel er vertsland, og MGP-redaksjonen er i høy sikkerhetsberedskap.

SKUFFET: Alexander Rybak var Norges finalist i Lisboa i Portugal i år. Mange trodde han ville vinne, men kom på skuffende 15. plass. Han skal være med på det norske finaleshowet, men ikke som MGP-deltaker. Foto: Henning Lillegård
SKUFFET: Alexander Rybak var Norges finalist i Lisboa i Portugal i år. Mange trodde han ville vinne, men kom på skuffende 15. plass. Han skal være med på det norske finaleshowet, men ikke som MGP-deltaker. Foto: Henning Lillegård Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Om tre måneder offentliggjøres neste års norske Melodi Grand Prix-deltakere, og hvilke låter de skal framføre i Oslo Spektrum lørdag 2. mars.

Alexander Rybak blir med, men ikke som finalist.

Årets europeiske finaler går av stabelen dagene før og etter 17. mai - i Israels nest største by, Tel Aviv. Det byr på sikkerhetsutfordringer.

- Liten Israel-motstand

- Det har allerede vært mye snakk om sikkerheten i den europeiske tv-unionen EBU, og vi forholder oss til de retningslinjene som kommer derfra. Enkelte vertsland har større utfordringer knyttet til sikkerhet, og Israel er et slikt land, sier MGP-general Stig Karlsen i NRK.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/måned)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer