EP: «Girl In Oslo»

BigBang skrur opp forventningene til albumet.

Med fjorårets egenutgitte «Electric Psalmbook»-album fikk BigBang musikkbransjen til å lytte. Med «Girl In Oslo» får de publikum til å lytte også.

Psalmbook var preget av tomme lommer og store evner. En del rockere er rett og slett best når de er blakke, men etter «Girl In Oslo» å dømme har BigBang klart overgangen fra sliterstatus til bransjeyndlinger på en helt strøken måte.

Låta er en av denne vinterens store høydepunkter på radio med sin ertende, flørtende grunntone, de voodoo-pirrende perkusjonselementene, Øystein Grenis dype, sensuelle stemme og etter hvert det nærmest gospelaktige løftet. Mot slutten blir det ren prekestolrock idet BigBang hever låta med soulforløsende spiritualitet og øs. De tre andre nye låtene på ep-en bare forsterker forventningene om et rikt, lekende og dypt alvorlig BigBang-album seinere i år.