Erik Solbakken (32) går fra NRK til TV 2

Klar for nye utfordringer.

OVERGANG: Etter 13 år i NRK, melder Erik Solbakken overgang til TV2. Foto: NTB Scanpix
OVERGANG: Etter 13 år i NRK, melder Erik Solbakken overgang til TV2. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): NRK-programleder Erik Solbakken går nå over til TV 2, melder tv2.no.

– Jeg takker for en veldig fin tid i NRK og vi skilles som gode venner. Sammen med Morten Ramm har jeg hatt lyst til å jobbe med et prosjekt, som TV 2 nå gir oss muligheten til å gjøre, sier Erik Solbakken, til sin nye arbeidsgiver.

TV 2 ønsker ikke å kommentere hva Solbakken skal gjøre, men ønsker ham velkommen.

Lang tv-erfaring

Erik Solbakken har vært i NRK siden 2004. Han har jobbet i NRK Super, med program som Barne-TV, «Julemorgen», «Liga» og «Superkviss».

I 2010 sto han på scenen i Telenor Arena sammen med Nadia Hasnaoui og haddy N'jie og ledet den internasjonale sangkonkurransen «Eurovision Song Contest».

Året etter ledet han Idrettsgallaen med N'jie, før han samme vår ble tilknyttet underholdningsavdelingen i NRK.

Drømmeprosjekt

Her har han ikke minst vært kjent for humortalkshowet «Karl Johan» som han har hatt sammen med kollega Hasse Hope.

Og i 2014 vant han Gullruten for beste mannlige programleder.

Det er ikke kjent når Solbakken vil bli å se på TV2. Men programdirektør Jarle Nakken melder at de gleder seg til å jobbe med ham, både med drømmeprosjektet hans og framtidige konsepter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer