Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Eskobar

Svenske designer-melankolikere på villspor.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

På fjorårets debut «'Til We're Dead» sto Eskobar for en ikke original, men like fullt varm og tiltalende popmelankoli som er forsvunnet som dogg for høstsola på «There's Only Now». Uttrykket er blitt kalkulert, kjølig og overprodusert. «Why London?» er et blekt, trivielt Smiths-forsøk med programmerte beats, «On The Ground» høres ut som en chillout-miks av Stereophonics, og den teflonbelagte singelen «Tell Me I'm Wrong» kommer ingen vei til tross for New Order-tendenser. Et par poptreffere på slutten av plata, Heather Nova-duetten «Someone» og den mektige «Snowman» , er ikke nok til å redde inntrykket av at Eskobar snarest må revurdere sitt musikalske sporvalg og emosjonelle frekvensområde. «There's Only Now» er designer-melankoli for dårer som døyver høstdepresjonen med en cortado på kaffebar.

Lyst til å diskutere?

Besøk Dagbladet debatt!