(Dagbladet): - Disse tallene reflekterer ikke konseptet, men hvor nisjekanalen TV 2 Humor ligger i kanal- og seervalg (kanalplass 41 red.anm.). «Sølvrekka» gjør det sterkt på strømmetjenesten Sumo og på sosiale medier, sier humorsjef i TV 2, Alice Sommer til Dagbladet.
Denne høsten hadde flere nye humorkonsepter premiere på nisjekanalen. «Aktiv på dagtid», «Humornieu», og «Sølvrekka» manifisterer ikke bare kanalens satsing på unge seere, men også rekrutteringen av ungt komitalent.
Gode strømmetall
Alle programmene fikk god omtale av Dagbladets anmelder i forkant av premieredatoene, men seertall for «Sølvrekka» som Dagbladet har fått tilgang til, viser imidlertid hvor vanskelig det kan være å dra det store, unge publikummet til lineær humor-tv i 2016.
For ifølge TV 2 var det 11 000 som fikk med seg den første visningen av programmet på TV 2 Humor i slutten av august. Episode fem hadde bare 3000 seere lineært første visningsdag.
- Vi skulle gjerne sett høyere tall, men folk konsumerer mer av de innkjøpte utenlandske konseptene, det norskproduserte drukner litt. Derimot er «Aktiv på dagtid», «Humornieu» og «Sølvrekka» blant topp fem over de mest strømmede humorprogrammene på TV 2 Sumo i dag, sier Sommer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger