Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

«F-Zero XG»

Racingspill fra Amusement Vision / SegaFor: GameCube (høst 2003)

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

<>Forrige spill

«F-Zero» kom før «WipEout», og kan dermed sies å være storebroren over alle futuriske, høyhastighets racingspill. Og denne gangen kommer det til å gå enda raskere. Spørsmålet er bare om denne typen spill snart ikke har utspilt sin rolle, og om det i det hele tatt er noe å tilføye sjangeren.

Nintendo prøver i hvert fall, og skrur alt opp ett hakk. Grafikken ser enestående ut, og flyter jevnt på tross av alle fartøyene som myldrer over skjermen - men ennå er det ingen våpen med i spillet.

Alle andre spill som bæren en viss likhet med «F-Zero», har tonnevis med våpen og bomber og granater. «F-Zero XG» har ingen. Her er det den rene, fartsfylte gleden over å vinne et race som gjelder, og kun det.

Om det holder for spillkjøpere i år 2003 gjenstår å se, men for de som kjenner serien, er det mest sannsynlig noen artige øyeblikk i vente.