(Dagbladet.no) I disse nett- og pirattider kreves kreativ kommersiell nytenking fra artister som vil knytte lojalitetsbånd til fansen og nå ut til flest mulig betalende kunder. Band som Nine Inch Nails og Radiohead har tidligere satt sammen kreative pakkeløsninger i flere prisklasser for kunder som kjøper musikken deres på nettet, med ulike kombinasjoner av nedlasting, cd, vinyl og eksklusive bokser for samlere.
Men ingen kommer i nærheten av tilbudet fra tidligere Nine Inch Nails-trommeslager Josh Freese.
OC Registers Soundcheck rapporterer at Freese har satt sammen en pakke med en lang rekke moduler. Den billigste (7 dollar) gir deg en nedlasting av hans siste album, Since 1972, og to videoer.
Den dyreste (75.000 dollar, selges kun én gang) gir deg følgende:
* Signert CD/DVD og digital nedlasting. * T-skjorte. * Noen dager på turné med Josh. * Josh skriver, spiller inn og gir ut en femspors EP basert på deg og ditt liv. * Du kan ta med deg ett av trommesettene hans hjem (bare ett, men du velger hvilket). * Spise fleinsopp og cruise Hollywood i Lamborghinien til Danny fra Tool (DB.no understreker at fleinsopp inneholder psykoaktive stoffer og klassifiseres som narkotika).* Josh blir med i bandet ditt en måned, spiller konserter, spiller inn låter, fester, står i med groupier osv. * Hvis du ikke har et band, er Josh din personlige assistent i en måned (firedagers uke, 9-4). * Kjør limo ned til Tijuana, der Josh viser deg hvordan «det» gjøres (hva «det» er, er noe uklart). * Hvis du ikke bor i Syd-California, men et annet sted i USA, kommer Josh hjem til deg og er din personlige tjener i to uker.* Ta trapesundervisning med Josh og Robin fra NiN. Etterpå drar dere hjem til Robin, hvor kona hans serverer rå lasagne.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger