Færre ser på «Lost» i Norge

Mister serien fanskaren?

(Dagbladet.no): I går sendte TVNorge den første episoden i «Lost»-seriens tredje sesong.

Tall fra TNS Gallup viser i dag episoden samlet 419.000 seere, noe som ga TVNorge en markedsandel på 27,9 prosent, skriver Kampanje.

Godt for TVNorge

Dette er ikke like bra tall som fjorårets «Lost»-snitt på 526.000 seere, men informasjonsdirektør Jens-Petter Gjelseth sier at han ikke er overrasket:

- Slitasje av konseptet er naturlig, særlig i kraft av de høye seertallene «Lost» har hatt siden starten. Hvis vi klarer å holde oss over 400.000 sesongen ut, er dette fantastiske tall for TVNorge, sier Gjelseth til Kampanje.

TVNorge gjør det forøvrig godt på onsdagskveldene. Fra klokken 20 til 23.30 er kanalen landets mest sette, med 31,2 prosent av markedsandelene i alderen 12-44 år. TV 2 har 28,1 prosent, og NRK1 21,8 prosent.

Snart slutt?

Tidligere denne uken ble det kjent at ABC diskuterer med «Lost»-skaperne når skal settes punktum for serien, etter at tall viste at 14 prosent av seerne i USA har falt fra siden andre sesong.

- Vi vil ha tilbake publikummet vi har mistet. Vi tror virkelig på serien og på publikummet vi har, men om vi begynner å skrive for å få tilbake seere kan det føre til at kjernepublikummet hopper av, sier produsent Damon Lindelof.

Foto: TVNORGE
Foto: TVNORGE Vis mer


LES OGSÅ:
«Lost» - politisk realisme i praksis?