«Fairytale» ble plutselig en glimrende deLillos-låt

Dagbladet anmeldte TV 2s «Hver gang vi møtes» låt for låt. Kveldens hedersgjest var Alexander Rybak.

ET EVENTYR: Lars Lillo-Stenberg treffer blink med sin versjon av «Fairytale» i TV 2s «Hver gang vi møtes». Her fra pressemøtet på Popsenteret i Oslo i februar. Foto: Benjamin A. Ward / Dagbladet
ET EVENTYR: Lars Lillo-Stenberg treffer blink med sin versjon av «Fairytale» i TV 2s «Hver gang vi møtes». Her fra pressemøtet på Popsenteret i Oslo i februar. Foto: Benjamin A. Ward / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Samsaya: «Europe's Skies» (Rybak/Wærnes) Det har vært en smule skepsis rundt Alexander Rybaks deltakelse. Har han mange nok - og gode nok - låter til at han kan være interessant for et sånt program? Han har tre regulære soloalbum bak seg i løpet av fem år, men få hits etter «Fairytale». Om låtene er gode nok kan du gjøre hva som helst med dem, men denne, fra albumet «No Boundaries» (2010), er ikke spennende nok til at Samsaya klarer å løfte den. Hun er som vanlig flink til å bruke stemmen, men arrangementet er kantete og stakkato og mangler flyt.

Sigvart Dagsland: «13 Horses» (Rybak):Når du hører Rybaks egen versjon av denne låten fra albumet «Fairytale» (2009), skjønner du med en gang at dette er mat for Dagsland. Den kunne vært skrevet til ham, og han gjør den bedre. Han har til overmål oversatt den til norsk, med meget vellykket resultat. Det skjer ikke så mye, men det enkle arrangementet føles helt riktig til en sang som løftes av Dagslands innlevelse og tilstedeværelse. Det starter med et enkelt pianoakkompagnement, før sangen bygger seg sakte opp mot et lite crescendo i kjent Dagsland-stil - og med et rått gitarparti som kontrast mot hans forsiktige sang. Atskillig mer troverdig enn hans to første bidrag i denne serien. Og Rybak er rørt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.