Festival starter nettbokhandel

Når bergensfestivalen Audiatur starter opp for tredje gang i kveld, er det også med bokhandel i portfolioen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Gjennom fire dager skal bergenspublikummet få møte festivalpoeter bosatt i over ti ulike land. Det eneste de helt sikkert har felles er at samtlige har publisert tekster i Norge.

Festivalen har i år et budsjett på kroner 500 000, etter å ha fått støtte fra en rekke litterære aktører. Men fett er det ikke:

- Vi har kommet langt på frivillig arbeid og idealisme. Så langt har komiteen bare honorert seg selv med kroner 3000 per hode, forteller driftsansvarlig Martin M. Sørhaug til Dagbladet.no.

Motarbeide marginalisering

Siden i fjor har Audiatur løsrevet seg fra sin tidligere hovedsponsor Norli og startet egen nettbokhandel.

- Vi mener det er rom for en satsning av denne typen i Norge og Norden i dag. I en tid da den eksperimentelle litteraturen og faglitteraturen er i ferd med å forsvinne helt fra landets bokhandlere, mener vi at dette kan motarbeide denne tendensen, skriver de ferske bokhandlerne videre i en pressemelding.

Audiatur nettbokhandel har distribusjonsavtaler med en rekke mindre utenlandske forlag. Slik fortsetter handelen festivalens arbeid med å fomidle litteratur på tvers av landegrensene. 

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer