Enn så lenge har ikke Aksel Hennie oppdaget den følelsesladde blikk-kontakten mellom kvinnen ved hans side, og mannen på andre siden av venterommet.
Er de to mennene rivaler? Ikke godt å si. For idet også Aksel Hennie vender seg, løfter blikket og oppdager Robert Skjærstad - og lener seg beskyttende over Dahl Torp mens han ser henne utforskende i øynene - så er den dvelende, sorthvite, fransk noir-inspirerte filmsekvensen over.
- Kutt! Dette er... Dette er... så sterkt! roper regissør Lars Berg begeistret.
Reklamefilm og spillefilm
Neste scene viser en taktstokk som tappes bydende mot et notestativ, før bildet fylles av Oslo Filharmoniske Orkesters 101 medlemmer som gir til beste en kraftfull utgave av en Strauss-komposisjon.
Den halvannet minutt lang filmen kan ses på norske kinolerreter og tv-skjermer i august.
Reklamefilm?
Ja, for Oslo-Filharmonien og Oslo Filharmoniske Orkester.
Spillefilm?
Dét også. Og slett ikke bare med stjerneskuespillerne Robert Skjærstad («Budbringeren», «Amatørene», «Glasskår» og snart også «Hawaii, Oslo», Ane Dahl Torp («Kvinnen i mitt liv», «Sorte penger - hvite løgner», «Suzannah» og snart også «Ikke naken») og Aksel Hennie («Jonny Vang», «Buddy», «1732 Høtten», «Ulvesommer», «Den som frykter ulven» - snart også «Hawaii, Oslo» og «Uno»).
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger