- Å fy faen, sier Remlov og bruker god tid på å velge strategi. Skal han gå høyt ut - eller samle opp smale billigfilmer over tid? Men Remlov vet at en kino er ikke bare billettkassa, og satser allerede i startfasen på PR og imagebygging:
- Kinoen må ha et navn - «New Line» skal den hete. Også må vi profilere den som min kino. Når folk vet at det er jeg som plukker filmer, så kommer de.
- Og da velger du?
- Den norske filmen «Bryllupet» - denne er spennende. Både fordi NRK lager den i filmformat og fordi dette er et aktuelt tema. Dessuten vil jeg ha Oscar-nominerte «Topsy Turvy», og ikke minst «Being John Malkovich». Og «Her i nærheten» er jo en rimelig en.
Høyt og lavt spill
- Flere smale filmer? - Jeg har sett «Historien om oss» og likte den dårlig, jeg ville ihvertfall ikke betalt penger for å ha den i min kinosal.
- Det høres ut som du liker å gamble?
- Å ja. Jeg gambler hele tiden i jobben min, men bruker ikke så mye penger på Flakslodd og Lotto, sier Remlov før tar sin siste taktiske vurdering av New Lines vårprogram - og flesker til:
«Skrik» og spetakkel
- Sett resten av potten på «Skrik 3». Jeg må jo ha en storfilm. Hvor mye har jeg igjen da?
- 40 000 kroner. Du har ikke råd til flere store filmer nå. Vil du spare...
- ...Spare? Nei, sett dem på premierefesten.
- Premierefest?
- Ja ja - åpningsfest for ny kino. Vi må jo feire at jeg er blitt kinosjef.